Allgemeine Geschäftsbedingungen

BUCHNICA e.U.

Adresse: Römerweg 8/7, 2345 Brunn am Gebirge
Firmenbuchnummer: FN 577178 t

Tätigkeitsbeschreibung: Buchhandel

Handelnde Personen: Frau Beshkova Nikolova Elitsa

Telefonnummer:+43 676 4045021

E-Mail-Adresse: info@buchnica.at

(Im Folgenden kurz „Verkäufer“ genannt).

1 Geltungsbereich

  • Diese Allgemeinen Geschäftsbedingungen („AGB“) und die unter Pkt 8 geregelten Rücktrittsrechte und Rücktrittsfolgen für Verbraucher gelten – soweit nicht ausdrücklich Gegenteiliges vereinbart wurde – für Vertragsabschlüsse zwischen Verkäufer und dem Kunden. Dies unabhängig davon, ob ein solcher Vertragsabschluss online über unsere Website buchnica.at. Für Rechtsgeschäfte mit Unternehmern gelten zudem die Bestimmungen im Abschnitt II.
  • Mit der Abgabe seiner Vertragserklärung (siehe Pkt 1.4) akzeptiert der Kunde diese AGB. Vertragsabschlüsse sind nur zu diesen Bedingungen möglich. Abweichenden, entgegenstehenden, einschränkenden oder ergänzenden Geschäftsbedingungen und Regelungen des Kunden müssen wir ausdrücklich zustimmen, damit diese im Einzelfall Vertragsbestandteil werden. Insbesondere gelten Vertragserfüllungshandlungen unsererseits nicht als Zustimmung zu etwaigen von unseren AGB abweichenden Bedingungen.
  • Bei mehreren, zeitlich auseinander liegenden Vertragsabschlüssen wird jeweils die zum Zeitpunkt der Abgabe der Vertragserklärung (siehe Pkt 4) durch den Kunden geltende und durch uns veröffentlichte bzw. ausgehängte Fassung der AGB Vertragsbestandteil. Mehrere Vertragsabschlüsse mit einem bestimmten Kunden begründen ohne ausdrückliche schriftliche Vereinbarung eines Rahmenvertrages weder ein Dauerschuldverhältnis noch einen sonstigen Anspruch auf erneuten Abschluss eines Kaufvertrags.
  • Vertragsschluss
  • Die Präsentation unserer Produkte auf unserer Website ist kein Angebot im rechtlichen Sinn. Das Angebot erfolgt jeweils ausschließlich durch den Kunden wie in Punkt 1.4.3
  • Das Angebot des Kunden erfolgt durch Übergabe der Ware an den Kassier und deren Bezahlung. Wir nehmen ein solches Angebot durch Entgegennahme des Kaufpreises sowie Aushändigung der Ware an.
  • Auf unserer Website erfolgt das Angebot des Kunden durch die Bestellung des Artikels. Das Angebot des Kunden wird durch Klick auf den Button „Поръчай“ für ihn verbindlich. Bitte beachten Sie, dass dem Kunden nach Eingang seiner Bestellung bei uns eine gesonderte Bestätigung des Erhalts seiner Bestellungen geschickt wird. Eine solche Bestätigung stellt

noch keine Annahme des Angebots dar. Unsere Annahme erfolgt erst durch eine gesonderte, schriftlich übersandte Auftragsbestätigung binnen angemessener Frist, oder durch faktische Lieferung der bestellten Ware(n). Unter angemessener Frist ist ein Zeitraum von längstens 5 Werktage zu verstehen. Wir sind berechtigt, Bestellungen auch nur zum Teil anzunehmen oder ohne Angabe von Gründen abzulehnen. Sollten sie trotz gültig eingegebener E-mail Adresse keine Nachricht erhalten, bitte wenden sie sich an uns unter office@buchnica.at

2. Preise, Liefer- und Versandkosten

  • Die auf der Website angeführten Preise sind Endverbraucherpreise inklusive Umsatzsteuer. Alle zusätzlichen Fracht-, Liefer-, Versand- oder sonstigen Kosten zeigen wir dem Verbraucher vor Abgabe seines Anbots an, soweit diese Kosten vernünftigerweise im Voraus berechnet werden können. Wenn diese Kosten vernünftigerweise nicht im Voraus berechnet werden können, weisen wir im Vorhinein auf das allfällige Anfallen solcher zusätzlichen Kosten vor Abgabe des Angebots durch den Kunden hin.
  • Für Buchsendungen gelten die Bestimmungen des Bundesgesetzes über die Preisbindung bei Büchern.

3. Zahlungsbedingungen

Sofern nichts anderes schriftlich vereinbart wurde sind unsere Forderungen vor Ausfolgung der bestellten Produkte vollständig und ohne Abzug zu bezahlen. Eine Bezahlung des Kaufpreises bei Kauf über unsere Website ist mittels der folgenden Zahlungsmethoden möglich: Vorausrechnung.

Bei Bezahlung bei Abholung stehen folgenden Zahlungsmethoden zur Verfügung: Barzahlung oder Überweisung.

4. Widerrufs- und Rücktrittsrechte und –folgen für Verbraucher nach FAGG (6.1 bis 6.8) bzw KSchG (6.9)

  • Ist der Kunde Verbraucher im Sinne des KSchG und hat er den auf diesen AGB basierenden Vertrag entweder als Fernabsatzvertrag oder außerhalb unserer Geschäftsräume geschlossen (und beträgt das zu zahlende Entgelt im letzteren Fall mehr als EUR 50), kann er von diesem bis zum Ablauf der in Pkt 6.2 genannten Frist ohne Angabe von Gründen zurücktreten. Dies gilt nicht in den in Pkt 6.8 geregelten Ausnahmefällen, insb beim Erwerb von E-Books oder POD Print On Demand Produkten unter den gem Pkt 8.11 festgehaltenen Voraussetzungen. Für den Rücktritt muss uns der Kunde mit einer eindeutigen Erklärung (zB ein mit der Post versandter Brief, Telefax oder E-Mail – siehe dazu Pkt 1) über seinen Entschluss, diesen Vertrag zu widerrufen, informieren. Der Rücktritt ist jedoch an keine bestimmte Form gebunden. Bitte beachten Sie aber, daß uns der Widerruf zugehen muß, um wirksam zu sein. Der Kunde kann dafür das hier beigefügte Muster-Widerrufsformular verwenden.

Rücktrittserklärung / Widerrufserklärung An die Buchnicha e.U. Email: office@buchnica.at

Hiermit widerrufe(n) ich/wir den von abgeschlossen Vertrag über den Artikel ……………, welchen ich/wir am ….. bestellt / am …. erhalten haben.

Rückzahlung auf Konto IBAN ……….. BIC ……….

Namen des/der Konsumenten (Verbraucher) ………………

Anschrift ………………

………….. ………………………………. Datum Unterschrift

Die Rücktrittsfrist beträgt wie folgt:

  • Bei Kaufverträgen und sonstigen auf den entgeltlichen Erwerb einer Ware gerichteten Verträgen können sie binnen 14 Tage ab dem Tag an dem der Verbraucher sie oder ein von ihm ihnen benannter Dritter, der nicht der Beförderer ist, in den Besitz an der Ware bzw. der letzten Teilsendung bzw der zuletzt gelieferten Ware erlangt hat (§ 11 Abs 2 Z 2 lit a) bis c) FAGG).
  • Bei Verträgen über die regelmäßige Lieferung von Waren über einen festgelegten Zeitraum hinweg beträgt die Frist 14 Tage von dem Tag, an dem der Verbraucher oder ein von ihm benannter Dritter, der nicht der Beförderer ist, den Besitz an der zuerst gelieferten Ware erlangt;
  • Die Rücktrittsfrist nach Pkt 2.1 bis 6.2.4 ist gewahrt, wenn die Rücktrittserklärung innerhalb der Frist abgesendet wird. Bitte beachten Sie aber, daß uns der Widerruf zugehen muß, um wirksam zu sein (das Risiko im Falle einer postalischen oder elektronischen Übermittlung (Fax, Email) liegt bei Ihnen).
  • Sind wir unserer Informationspflicht nach 4 Abs 1 Z 8 FAGG nicht nachgekommen, so verlängert sich die Rücktrittsfrist aus Punkt 8.2 um zwölf Monate. Kommen wir unseren Informationspflichten innerhalb dieser Frist nach, so endet die Rücktrittsfrist 14 Tage nach dem Zeitpunkt, zu dem der Verbraucher diese Information erhält.
  • Wenn der Verbraucher den Vertrag widerruft, haben wir diesem alle Zahlungen, die wir von ihm erhalten haben, einschließlich der Lieferkosten (mit Ausnahme der zusätzlichen Kosten, die sich daraus ergeben, dass der Verbraucher eine andere Art der Lieferung als die von uns angebotene, günstigste Standardlieferung gewählt hat), unverzüglich und spätestens binnen 14 Tagen ab dem Tag zurückzuzahlen, an dem die Mitteilung über dessen Widerruf dieses Vertrags bei uns eingegangen Für diese Rückzahlung verwenden wir dasselbe Zahlungsmittel, das der Verbraucher bei der ursprünglichen Transaktion eingesetzt hat, es sei denn, mit diesem wurde ausdrücklich etwas anderes vereinbart. In keinem Fall werden dem Verbraucher wegen dieser Rückzahlung Entgelte berechnet. Bei Kaufverträgen oder sonstigen auf den entgeltlichen Erwerb einer Ware gerichteten Verträgen können wir die Rückzahlung verweigern, bis wir entweder die Ware wieder zurückerhalten haben oder der Verbraucher einen Nachweis über die Rücksendung der Ware erbracht hat, sofern wir nicht angeboten haben, die Ware selbst abzuholen.
  • Der Verbraucher hat die Waren unverzüglich und in jedem Fall spätestens binnen 14 Tagen ab dem Tag, an dem dieser uns über den Widerruf dieses Vertrags unterrichtet, an uns zurückzusenden oder zu übergeben. Die Frist ist gewahrt, wenn der Verbraucher die Waren vor Ablauf der Frist von 14 Tagen absendet. Der Verbraucher trägt die unmittelbaren Kosten der Rücksendung, sofern wir ihn vorab über die Pflicht zur Tragung der Kosten für die Rücksendung informiert haben. Der Verbraucher muss für einen etwaigen Wertverlust der Waren nur aufkommen, wenn dieser Wertverlust auf einen zur Prüfung der Beschaffenheit, Eigenschaften und Funktionsweise der Waren nicht notwendigen Umgang durch den Verbraucher zurückzuführen ist. Der Verbraucher haftet jedoch in keinem Fall für den Wertverlust der Ware, wenn er von uns nicht über sein Rücktrittsrecht belehrt wurde.
  • Hat der Verbraucher, im Falle eines Vertrages über Dienstleistungen, verlangt, dass diese während der Widerrufsfrist beginnen sollen, so hat er uns einen angemessenen Betrag zu zahlen, der dem Anteil der bis zu dem Zeitpunkt, zu dem der Verbraucher uns von der Ausübung des Widerrufsrechts hinsichtlich dieses Vertrags unterrichtet, bereits erbrachten Dienstleistungen im Vergleich zum Gesamtumfang der im Vertrag vorgesehenen Dienstleistungen entspricht.

Der Verbraucher hat gemäß § 18 Abs 1 FAGG kein Rücktrittsrecht beim Abschluss von Verträgen über:

  • Waren, die nach Kundenspezifikationen angefertigt werden oder eindeutig auf die persönlichen Bedürfnisse zugeschnitten sind
  • Zeitungen, Zeitschriften oder Illustrierte mit Ausnahme von Abonnement-Verträgen über die Lieferung solcher Publikationen,
  • die Lieferung von nicht auf einem körperlichen Datenträger gespeicherten digitalen Inhalten, wie beispielsweise E-Books, wenn der Unternehmer – mit ausdrücklicher Zustimmung des Verbrauchers, verbunden mit dessen Kenntnisnahme vom Verlust des Rücktrittsrechts bei vorzeitigem Beginn mit der Vertragserfüllung, und nach Zurverfügungstellung einer Ausfertigung oder Bestätigung nach § 5 Abs 2 FAGG oder § 7 Abs 3 FAGG – noch vor Ablauf der Rücktrittsfrist nach § 11 FAGG mit der Lieferung begonnen hat.
  • Beträgt das vereinbarte Entgelt weniger als EUR 50, so steht dem Kunden das Rücktrittsrecht gemäß § 3 KSchG zu wie folgt: Hat der Verbraucher seine Vertragserklärung weder in den vom Unternehmer für seine geschäftlichen Zwecke dauernd benützten Räumen noch bei einem von diesem dafür auf einer Messe oder einem Markt benützten Stand abgegeben, so kann er von seinem Vertragsantrag oder vom Vertrag zurücktreten. Dieser Rücktritt kann bis zum Zustandekommen des Vertrags oder danach binnen 14 Tagen erklärt werden. Der Lauf dieser Frist beginnt mit der Ausfolgung einer Urkunde, die zumindest den Namen und die Anschrift des Unternehmers, die zur Identifizierung des Vertrags notwendigen Angaben sowie eine Belehrung über das Rücktrittsrecht, die Rücktrittsfrist und die Vorgangsweise für die Ausübung des Rücktrittsrechts enthält, an den Verbraucher, frühestens jedoch mit dem Zustandekommen des Vertrags, bei Kaufverträgen über Waren mit dem Tag, an dem der Verbraucher den Besitz an der Ware Ist die Ausfolgung einer solchen Urkunde unterblieben, so steht dem Verbraucher das Rücktrittsrecht für eine Frist von zwölf Monaten und 14 Tagen ab Vertragsabschluss beziehungsweise Warenlieferung zu; wenn der Unternehmer die Urkundenausfolgung innerhalb von zwölf Monaten ab dem Fristbeginn nachholt, so endet die verlängerte Rücktrittsfrist 14 Tage nach dem Zeitpunkt, zu dem der Verbraucher die Urkunde erhält.
  • Diesfalls gelten für die Ausübung des Rücktrittsrechtes die Bestimmungen der obigen Punkte

6.4 und 6.5. Es kann das Muster der Rücktrittserklärung des Punktes 6.1 verwendet werden.

  • Das Rücktrittsrecht steht dem Verbraucher nicht zu, wenn er selbst die geschäftliche Verbindung mit dem Unternehmer oder dessen Beauftragten zwecks Schließung dieses Vertrages angebahnt hat, wenn dem Zustandekommen des Vertrages keine Besprechungen zwischen den Beteiligten oder ihren Beauftragten vorangegangen sind oder bei Verträgen, bei denen die beiderseitigen Leistungen sofort zu erbringen sind, wenn sie üblicherweise von Unternehmern außerhalb ihrer Geschäftsräume geschlossen werden und das vereinbarte Entgelt 25 Euro, oder wenn das Unternehmen nach seiner Natur nicht in ständigen Geschäftsräumen betrieben wird und das Entgelt 50 Euro nicht übersteigt, bei Verträgen, die dem Fern- und Auswärtsgeschäfte-Gesetz unterliegen (diesfalls besteht das Rücktrittsrecht gem oben Punkt 6.1 bis 6.8) oder bei Vertragserklärungen, die der Verbraucher in körperlicher Abwesenheit des Unternehmers abgegeben hat, es sei denn, dass er dazu vom Unternehmer gedrängt worden ist.

6. Eigentumsvorbehalt

  • Die von uns gelieferte Ware bleibt bis zur vollständigen Bezahlung aller unserer Forderungen aus der jeweiligen Lieferung unser Eigentum.
  • Der Kunde ist verpflichtet, die Ware während des Bestehens des Eigentumsvorbehalts pfleglich zu behandeln. Er hat uns unverzüglich von allen Zugriffen Dritter auf die Ware zu unterrichten, insbesondere von Zwangsvollstreckungsmaßnahmen, sowie von Beschädigungen oder der Vernichtung der Der Kunde hat uns bei Vorliegen von Verschulden alle Schäden und Kosten zu ersetzen, die durch einen Verstoß gegen diese Verpflichtungen und durch erforderliche Interventionsmaßnahmen gegen Zugriffe Dritter auf die Ware entstehen.

7. Gewährleistung

  • Gegenüber Verbrauchern bei Mängeln der Ware gelten die gesetzlichen Gewährleistungsbestimmungen (§8 KSchG). Kein Fall der Gewährleistung liegt bei Schäden vor, die durch eine unsachgemäße Verwendung oder Behandlung des Produktes entstanden sind. Gleiches gilt für gewöhnliche Abnutzung.
  • Die Produktabbildungen auf der Website und/oder in unseren Foldern können aufgrund der Auflösung und Größe hinsichtlich Farbe und Größe vom Aussehen der gelieferten Produkte abweichen. Die gelieferte Ware gilt als vertragsgemäß, wenn die gelieferten Stücke der sonstigen Produktspezifikation entsprechen.
  • Sofern der Kunde ein Verbraucher im Sinne des KSchG ist, hat er die gelieferte Ware nach Erhalt tunlichst auf Vollständigkeit, Richtigkeit und sonstige Mängelfreiheit, insbesondere auf Unversehrtheit der Verpackung, zu überprüfen und uns eventuelle Mängel per E-Mail an office@buchnica.at bekannt zu geben und kurz zu beschreiben. Dies dient lediglich der rascheren und effektiveren Bearbeitung etwaiger Mängelrügen. Eine Verletzung dieser Obliegenheit führt zu keiner Einschränkung der gesetzlichen Gewährleistungsrechte des Verbrauchers.
  • Wird eine Rücksendung der Ware an uns vom Kunden gefordert und ist die Ware tatsächlich mangelhaft, so tragen wir die entsprechenden Kosten. Andernfalls sind etwaige Kosten der Sendung durch den Verbraucher zu tragen. Mangelhafte Ware ist daher nur auf unseren ausdrücklichen Wunsch hin zurück zu senden.

8. Haftung

  • Wir haften für Schäden nach den gesetzlichen Bestimmungen. Die Haftung für leicht fahrlässig zugefügte Schäden ist jedoch ausgeschlossen. Diese Haftungsbeschränkung gilt nicht für Schäden aus der Verletzung des Lebens, des Körpers oder der Gesundheit von Menschen und für Ansprüche nach dem Produkthaftungsgesetz.

9. Datenschutz, Adressenänderung

  • Die uns vom Kunden im Rahmen der Geschäftsbeziehung bekannt gegebenen persönlichen Daten wie z.B. Name, Adresse, E-Mail, Telefonnummer sowie Lieferanschrift werden von uns gespeichert und verarbeitet. Wir benutzen die Daten im Rahmen der gesetzlichen Ermächtigung um die Bestellung auszuführen. Mit Aktivierung des Kästchens zur datenschutzrechtlichen Zustimmung, stimmt der Kunde ausdrücklich zu, dass die von ihm im Zuge des Vertragsabschlusses bekannt gegebenen personenbezogenen Daten (wie Name, Adresse, E-Mail, Telefonnummer sowie Lieferanschrift) auch zu eigenen Marketingzwecken und somit insbesondere für Zusendungen zu werblichen Zwecken per SMS und E-Mail gemäß 107 TKG gespeichert und verarbeitet werden. Eine darüber hinausgehende Weitergabe personenbezogener Daten an Dritte findet nicht statt. Beide Zustimmungen können – auch getrennt voneinander – jederzeit (zB per Mail an office@buchnica.at) widerrufen werden. Unser Unternehmen macht im Rahmen der gesetzlichen Bestimmungen des §10 DSG 2000 von der Möglichkeit eines Dienstleisters gebrauch, welcher sich zur Einhaltung seiner Pflichten gemäß §11 DSG verpflichtet hat. Weder durch unser Unternehmen, noch durch unsere Partner (Dienstleister) werden Daten an Empfänger Übermittelt oder Überlassen, die ihren Sitz außerhalb des Europäischen Wirtschaftsraum haben. Wir sind zur Einhaltung der Datensicherungsmaßnahmen (§14 DSG) und des Datengeheimnisses (§15 DSG) verpflichtet.
  • Der Kunde ist verpflichtet uns Änderungen seiner Wohn- bzw. Geschäftsadresse sowie Kontaktdaten während aufrechter Geschäftsbeziehung umgehend bekannt zu Unterlässt er die Mitteilung, so gelten Erklärungen auch dann als zugegangen, falls sie an die von ihm zuletzt bekannt gegebene Adresse gesendet werden.

10. Gerichtsstand, Rechtswahl, Sonstiges

  • Gerichtsstand für alle Streitigkeiten aus diesem Vertrag ist das für 2345/Brunn am Gebirge örtlich und sachlich zuständige Gericht, ausgenommen in den Fällen gemäß 12.2. Unsere Befugnis, in diesem Fall auch ein anderes für den Kunden zuständiges Gericht anzurufen bleibt hiervon unberührt.
  • Ist unser Kunde Verbraucher und hat zum Zeitpunkt des Vertragsabschlusses in Österreich seinen Wohnsitz oder seinen gewöhnlichen Aufenthalt oder ist er im Inland beschäftigt, so kann für eine Klage gegen ihn nur die Zuständigkeit des Gerichtes begründet werden, in dessen Sprengel der Wohnsitz, der gewöhnliche Aufenthalt oder der Ort der Beschäftigung liegt.

Ist der Kunde Verbraucher und zum Zeitpunkt des Vertragsabschlusses in einem anderen EU- Mitgliedsstaat wohnhaft oder gewöhnlich aufhältig und üben wir in dem Mitgliedstaat der EU, in dessen Hoheitsgebiet der Verbraucher seinen Wohnsitz hat, eine berufliche oder gewerbliche Tätigkeit aus oder richten eine solche auf irgend einem Wege auf diesen Mitgliedstaat oder auf mehrere Staaten, einschließlich dieses Mitgliedstaats, aus und fällt der Vertrag in den Bereich dieser Tätigkeit, so kann auch vor dem Gericht des Ortes, an dem der Verbraucher seinen Wohnsitz hat, die Klage des Verbrauchers erhoben werden; die Klage gegen den Verbraucher kann nur vor den Gerichten des Mitgliedstaats erhoben werden, in dessen Hoheitsgebiet der Verbraucher seinen Wohnsitz hat.

  • Es gilt ausschließlich das materielle Recht der Republik Österreich unter Ausschluss der Verweisungsnormen und des UN Kaufrechts. Bei Verbrauchern gilt diese Rechtswahl nur insoweit, als zwingende Bestimmungen des Rechts des Staates, in dem er seinen gewöhnlichen Aufenthalt hat, nicht verdrängt werden.
  • Sollten einzelne Regelungen dieser AGB ganz oder teilweise unwirksam sein, so berührt dies die Gültigkeit der übrigen Regelungen und der unter ihrer Zugrundelegung geschlossenen Verträge nicht. Die ganz oder teilweise unwirksame Regelung wird ausschließlich bei Verträgen mit Unternehmern durch eine Regelung ersetzt, die dem Sinn und Zweck der unwirksamen Regelung am nächsten

ABSCHNITT II. – Unternehmergeschäft

Wird ein Vertrag gemäß 1.1 mit einem Unternehmer geschlossen, gelten überdies die folgenden abweichenden Bestimmungen

II/1 Gewährleistung:

Ist der Kunde ein Unternehmer, hat er die gelieferte Ware nach Erhalt auf Vollständigkeit, Richtigkeit und sonstige Mängelfreiheit, insbesondere Unversehrtheit der Verpackung, zu überprüfen. Bei Vorliegen von Mängeln hat er diese binnen angemessener Frist, spätestens jedoch vier Werktage nach Erhalt der Ware per E-Mail an office@buchnica.at zu rügen. Später erkennbare Mängel sind ebenso unverzüglich, längstens binnen vier Werktagen nach Erkennbarkeit zu rügen. Hat der Unternehmer innerhalb der Rügefrist keine Mängel festgestellt und gerügt, gilt die Lieferung als genehmigt und es entfallen damit sämtliche Ansprüche wie zB Gewährleistung, Irrtumsanfechtung oder Schadenersatz wegen einer später behaupteten Abweichung oder Defekts (§ 377 UGB). Das gilt auch hinsichtlich etwaiger Falschlieferungen oder Abweichungen der Liefermenge.

Ist der Kunde ein Unternehmer, so obliegt uns die ausschließliche Wahl des Rechtsbehelfes zur Beseitigung eines rechtzeitig gerügten Mangels. Es steht uns auch frei, die Vereinbarung sofort zu wandeln.

Ist der Kunde ein Unternehmer hat er die Kosten für die Rücksendung der Ware zur Verbesserung bzw zum Austausch zu tragen.

II/2 Haftung

  • Kunden, die Unternehmer sind, haben das Vorliegen von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit zu beweisen und Schadenersatzansprüche innerhalb von einem Jahr ab Gefahrenübergang geltend zu machen. Die in diesen AGB enthaltenen oder sonst vereinbarten Bestimmungen über Schadenersatz gelten auch dann, wenn der Schadenersatzanspruch neben oder anstelle eines Gewährleistungsanspruches geltend gemacht wird.
  • Ist der Kunde Unternehmer, so sind allfällige Regressforderungen im Sinne des § 12 Produkthaftungsgesetz ausgeschlossen, es sei denn, der Regressberechtigte weist nach, dass der Fehler in unserer Sphäre verursacht und zumindest grob fahrlässig verschuldet worden ist.

II/3 Zurückbehaltungsverbote und Aufrechnung

10.1 Gerechtfertigte Reklamationen berechtigen Kunden die Unternehmer sind nicht zur Zurückhaltung des Rechnungsbetrages. Die Aufrechnung von behaupteten Gegenforderungen gegen die Entgeltsforderung ist nicht zulässig, soweit wir dieser nicht ausdrücklich zustimmen.

II/4 Rechtswahl; Erfüllungsort und Gerichtsstand

Es gilt zwingend österreichisches Recht unter Ausschluß der Verweisungsnormen und des UN- Kaufrechtes. Erfüllungsort ist 2345/BRUNN AM GEBIRGE Für Streitigkeiten aus oder über diesen AGB unterliegenden Rechtsgeschäften wird die ausschließliche Zuständigkeit des Bezirksgerichtes für Handelssachen bzw des Handelsgerichtes in WIEN vereinbart. Dies entsprechend der Höhe des Streitwertes.

Общи условия за работа

BUCHNICA e.U.

Адрес: Römerweg 8/7, 2345 Brunn am Gebirge
Регистрационен номер на дружеството: FN 577178 t

Описание на дейността: Търговия с книги

Oтговорно лицe: Г-жа Елица Николва Бешкова

Телефонен номер: +43 676 4045021

Електронна поща: info@buchnica.at

(наричан по-долу „Продавач“).

1 Обхват на приложение

  • Настоящите Общи условия за търговия („ОУП“) и правата на отказ и последиците от отказа за потребителите, посочени в точка 8, се прилагат – освен ако изрично не е договорено друго – при сключването на договори между Продавача и Купувача. Това важи независимо дали такъв договор е сключен онлайн ,чрез нашия уебсайт buchnica.at. За правните сделки с предприемачи се прилагат и разпоредбите на раздел II.
  • С подаването на договорната си декларация (вж. точка 1.4) клиентът приема настоящите ОУП. Договорите могат да се сключват само при спазване на тези условия. Ние трябва изрично да се съгласим с всички отклоняващи се, противоречащи си, ограничителни или допълнителни условия и разпоредби на клиента, за да станат те част от договора в конкретния случай. По-специално, договора от наша страна няма да се счита за валиден, и съобразен с каквито и да било условия, отклоняващи се от нашите ОУ.
    В случай на няколко договора, сключени по различно време, версията на ОУП, която е в сила към момента на подаване на договорната декларация (вж. точка 4) от страна на клиента и е публикувана или изпратена от нас, става неразделна част от договора.
  • Няколко сключени договора с конкретен клиент не създават продължаващо задължение или каквато и да е друга претенция за подновяване на сключването на договор за покупка без изрично писмено съгласие за рамков договор.
  • Крайното ценообразуване се сформира в последния етап на закупуване, в сектор „количка“. Крайната оферта е съобразена с покукната цена и изпращането на стоката.
  • На нашия уебсайт офертата на клиента се прави чрез поръчване на артикула. Офертата на клиента става обвързваща за него с натискането на бутона „Поръчай“. Моля, имайте предвид, че след получаване на поръчката на клиента към нас, на клиента ще бъде изпратено отделно потвърждение за получаване на направената поръчка. Имаме право да приемем поръчките, дори само частично, или да ги отхвърлим, без да посочваме причини. Ако не получите съобщение, въпреки че сте въвели валиден имейл адрес, моля, свържете се с нас на office@buchnica.at

2. Цени, доставка и разходи за доставка

  • Цените, посочени на уебсайта, са крайни цени за потребителите с включено ДДС. Ние ще посочим на потребителя всички допълнителни такси за превоз, доставка, транспортиране или други такси, преди потребителят да направи своята онлайн поръчка. Ако тези разходи не могат да бъдат реално изчислени предварително, ние ще посочим предварително евентуалното възникване на такива допълнителни разходи, преди потребителят да подаде своята поръчка.
  • За пратките с книги се прилагат разпоредбите на Федералния закон за фиксираните цени на книгите.

3. Условия на плащане

Освен ако не е договорено друго в писмена форма, нашите вземания трябва да бъдат изплатени изцяло и без удръжки преди доставката на поръчаните продукти. Заплащането на покупната цена за покупки, направени чрез нашия уебсайт, е възможно чрез следните начини на плащане: Предварителен превод на сумата по фактура.

За плащане са достъпни следните начини на плащане: Плащане в брой или по банков път.

4. Права на отказ от договора и на разваляне на договора и последици за потребителите съгласно FAGG (6.1 до 6.8) или KSchG (6.9)

  • Ако клиентът е потребител по смисъла на австрийския Закон за защита на потребителите (KSchG) и е сключил договор въз основа на настоящите ОУ като договор от разстояние или извън търговските ни помещения (и ако дължимата такса в последния случай е повече от 50 EUR), клиентът може да се откаже от договора, без да посочва причини, до изтичането на срока, посочен в точка 6.2. Това не се прилага в изключителните случаи, регламентирани в точка 6.8, и по-специално в случай на закупуване на електронни книги или продукти за печат по заявка при условията, посочени в точка 8.11. За да се откаже от договора, клиентът трябва да ни уведоми за решението си да се откаже от този договор чрез ясна декларация (напр. писмо, изпратено по пощата, факс или електронна поща – вж. точка 1). Оттеглянето обаче не е обвързано с конкретна форма. Имайте предвид обаче, че за да бъде ефективно, оттеглянето трябва да достигне до нас. За тази цел клиентът може да използва приложения тук образец на формуляр за отказ.

Rücktrittserklärung / Widerrufserklärung An die Buchnicha e.U. Email: office@buchnica.at

Hiermit widerrufe(n) ich/wir den von abgeschlossen Vertrag über den Artikel ……………, welchen ich/wir am ….. bestellt / am …. erhalten haben.

Rückzahlung auf Konto IBAN ……….. BIC ……….

Namen des/der Konsumenten (Verbraucher) ………………

Anschrift ………………

………….. ………………………………. Datum Unterschrift

Срокът за отказ на поръчката е, както следва:

  • В случай на договори за продажба и други договори за придобиване на стоки срещу заплащане те могат да бъдат сключени в срок от 14 дни от деня, в който потребителят или посочено от него трето лице, което не е превозвач, е придобило владението върху стоките или последната частична пратка, или последната доставена стока (член 11, параграф 2, точка 2, букви а)-в) от FAGG).
    В случай на договори за редовна доставка на стоки за определен период от време срокът е 14 дни от деня, в който потребителят или посочено от него трето лице, което не е превозвач, придобие първо владението върху доставените стоки;
    Срокът за оттегляне съгласно точки 2.1-6.2.4 е спазен, ако уведомлението за оттегляне е изпратено в рамките на 14 дневен срок. Моля, имайте предвид обаче, че за да бъде ефективно, оттеглянето трябва да достигне до нас (рискът в случай на изпращане по пощата или по електронен път (факс, електронна поща) е за ваша сметка).
    Ако не сме изпълнили задължението си за информиране съгласно 4, параграф 1, № 8 от FAGG, срокът за отказ от договора по точка 8.2 се удължава с дванадесет месеца. Ако изпълним задължението си да информираме в рамките на този срок, срокът за отказ от договора изтича 14 дни след като потребителят получи тази информация.
    Ако потребителят се откаже от договора, ние трябва да му върнем всички плащания, които сме получили от него, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителните разходи, произтичащи от факта, че потребителят е избрал вид доставка, различен от най-евтината стандартна доставка, предлагана от нас), без неоправдано забавяне и най-късно в рамките на 14 дни от деня, в който сме получили уведомлението за отказа на потребителя от този договор. В никакъв случай потребителят няма да бъде таксуван за това погасяване. В случай на договори за продажба или други договори за покупка на стоки можем да откажем изплащане, докато не получим стоките обратно или докато потребителят не представи доказателство, че стоките са били върнати, освен ако не сме предложили да вземем стоките сами.
    Потребителят трябва да ни върне или предаде стоките без неоправдано забавяне и във всеки случай не по-късно от 14 дни от деня, в който ни уведоми за отмяната на този договор. Срокът е спазен, ако потребителят изпрати стоките преди изтичането на 14-дневния срок. Потребителят поема преките разходи по връщането, при условие че сме го информирали предварително за задължението да поеме разходите по връщането. Потребителят носи отговорност за всяка загуба на стойност на стоките, само ако тази загуба на стойност се дължи на употреба от страна на потребителя. Стоката трябва да бъде върната в оригинално опкован вид, без никакво нарушение на външния и вътрешен вид. Потребителят обаче в никакъв случай не носи отговорност за загубата на стойността на стоките, ако не е бил информиран от нас за правото си на отказ.
  • Ако в случай на договор за услуги потребителят е поискал те да започнат да се предоставят по време на срока за отказ, той трябва да ни плати разумна сума, съответстваща на дела на вече предоставените услуги до момента, в който потребителят ни уведоми за упражняването на правото на отказ по отношение на този договор, в сравнение с общия обем на услугите, предвидени в договора.

В съответствие с член 18, параграф 1 от FAGG потребителят няма право на отказ при сключване на договори за:

  • Стоки, които са изработени според спецификациите на клиента или са ясно съобразени с личните нужди.
  • Вестници, периодични издания или списания, с изключение на договори за абонамент за доставка на такива издания,
    доставката на цифрово съдържание, което не се съхранява на физически носител, като например електронни книги, ако търговецът – с изричното съгласие на купувача, съчетано със знанието на потребителя за загубата на правото на отказ в случай на преждевременно започване на изпълнението на договора, и след предоставяне на копие или потвърждение в съответствие с член 5, параграф 2 от FAGG или член 7, параграф 3 от FAGG – е започнал доставката преди изтичането на срока за отказ в съответствие с член 11 от FAGG.
  • Ако договореното възнаграждение е по-малко от 50 EUR, клиентът има право да се откаже от договора в съответствие с § 3 от KSchG, както следва: Ако потребителят не е направил договорното си изявление в помещенията, които търговецът постоянно използва за своите търговски цели, или на щанда, използван от него за тази цел на търговски панаир или изложение, той може да се откаже от заявлението си за сключване на договор или от договора. Отказът може да бъде заявен до сключването на договора или след това в рамките на 14 дни. Този срок започва да тече от връчването на потребителя на документ, съдържащ най-малко името и адреса на търговеца, информацията, необходима за идентифициране на договора, както и указания относно правото на отказ, срока за отказ и процедурата за упражняване на правото на отказ, най-рано обаче при сключването на договора или, в случай на договор за продажба на стоки, в деня, в който потребителят придобие стоките. Ако потребителят не предаде такъв документ, той има право да се откаже от договора за период от дванадесет месеца и 14 дни от сключването на договора или от доставката на стоките; ако търговецът поправи неизпълнението на задължението за предоставяне на документа в рамките на дванадесет месеца от началото на срока, удълженият срок за отказ от договора изтича 14 дни след като потребителят получи документа.
    В този случай разпоредбите на горните точки се прилагат за упражняването на правото на оттегляне.

6.4 и 6.5. може да се използва образецът на декларацията за оттегляне по точка 6.1.

  • Потребителят няма право на отказ от договора, ако сам е започнал деловите отношения с търговеца или неговия представител с цел сключване на този договор, ако сключването на договора не е било предшествано от обсъждания между страните или техните представители, или в случай на договори, при които взаимните услуги трябва да бъдат предоставени незабавно, ако те обикновено се сключват от предприемачи извън техните търговски обекти и договореното възнаграждение не надвишава 25 евро, или ако бизнесът по своето естество не се извършва в постоянни търговски обекти и възнаграждението не надвишава 50 евро, в случай на договори, които са предмет на Закона за дистанционните и изнесените сделки (в този случай правото на отказ съгласно точки 6. 1 до 6.8) или в случай на договорни декларации, направени от потребителя във физическо отсъствие на търговеца, освен ако потребителят не е бил призован да направи това от търговеца.

6. Запазване на собствеността

  • Доставените от нас стоки остават наша собственост до пълното изплащане на всички наши вземания, произтичащи от съответната доставка.
  • Клиентът е длъжен да се отнася внимателно към стоките по време на запазването на собствеността. Той трябва да ни информира незабавно за всеки достъп на трети лица до стоките, по-специално за принудителни мерки, както и за всяка повреда или унищожаване
  • Клиентът трябва да ни компенсира за всички щети и разходи, възникнали поради нарушение на тези задължения и поради необходимите мерки за намеса срещу достъпа на трети лица до стоките, ако той е виновен.

7. Гаранция

  • В случай на дефекти на стоките за потребителите важат законовите разпоредби за гаранция (§8 KSchG). Гаранцията не се прилага в случай на повреда, причинена от неправилна употреба или третиране на продукта. Същото важи и за нормалното износване.
  • Илюстрациите на продуктите на уебсайта и/или в нашите папки могат да се различават от външния вид на доставените продукти по отношение на цвета и размера поради разделителната способност и размера. Доставените стоки се считат за съответстващи на договора, ако доставените бройки съответстват на другата продуктова спецификация.
  • Ако клиентът е потребител по смисъла на Закона за защита на потребителите (KSchG), той трябва да провери доставените стоки за пълнота, правилност и липса на други дефекти, по-специално за ненарушената цялост на опаковката, доколкото е възможно след получаването им, и да ни уведоми за евентуални дефекти по електронна поща на адрес office@buchnica.at и да ги опише накратко. Това служи само за по-бърза и ефективна обработка на уведомленията за дефекти. Нарушаването на това задължение не води до ограничаване на законовите гаранционни права на потребителя.
  • Ако клиентът поиска връщане на стоките при нас и стоките действително са дефектни, ние поемаме съответните разходи. В противен случай всички разходи по превоза се поемат от потребителя. Поради това дефектните стоки могат да бъдат върнати само по наше изрично искане.

8. Отговорност

  • Ние носим отговорност за щети в съответствие със законовите разпоредби. Отговорността за щети, причинени от лека небрежност, обаче е изключена. Това ограничение на отговорността не важи за вреди, произтичащи от застрашаване на живота или здравето на човек, както и за искове по Закона за отговорността за вреди, причинени от продукти.

9. Защита на данните, промяна на адреса

  • Личните данни, предоставени ни от клиента в рамките на бизнес взаимоотношенията, като име, адрес, електронна поща, телефонен номер и адрес за доставка, се съхраняват и обработват от нас. Използваме данните в рамките на законовото разрешение за изпълнение на поръчката. С поставянето на отметка в квадратчето за съгласие за защита на данните клиентът изрично се съгласява, че предоставените от него/нея лични данни в хода на сключването на договора (като име, адрес, електронна поща, телефонен номер и адрес за доставка) могат да бъдат съхранявани и обработвани и за нашите маркетингови цели, и по-специално за изпращане на рекламни материали чрез SMS и електронна поща в съответствие с 107 TKG. Няма да се извършва по-нататъшно предаване на лични данни на трети страни. И двете съгласия могат да бъдат оттеглени – също отделно едно от друго – по всяко време (например чрез електронна поща на адрес office@buchnica.at). В рамките на правните разпоредби на §10 DSG 2000 нашето дружество използва възможността за избор на доставчик на услуги, който е поел ангажимент да спазва задълженията си в съответствие с §11 DSG. Нито нашата компания, нито нашите партньори (доставчици на услуги) предават или оставят данни на получатели, които са базирани извън Европейското икономическо пространство. Задължени сме да спазваме мерките за сигурност на данните (§14 DSG) и за опазване на тайната на данните (§15 DSG).
    Клиентът е длъжен да ни информира незабавно за всякакви промени в неговия адрес на пребиваване или на работа и в данните за контакт по време на бизнес отношенията. Ако не направи това, декларациите се считат за получени, дори ако са изпратени на адреса, който той е съобщил последно.

10. Място на юрисдикция

  • Компетентен за всички спорове, произтичащи от този договор, е съдът с местна и предметна компетентност за 2345/Брун ам Гебирге, освен в случаите по т. 12.2.Нашето право да се позовем на друг съд с компетентност за клиента в този случай остава незасегнато.
  • Ако нашият клиент е потребител и има местоживеене или обичайно местопребиваване в Австрия към момента на сключване на договора или ако е нает на работа в Австрия, за иск срещу него може да бъде определена само юрисдикцията на съда, в чийто район се намира местоживеенето, обичайното местопребиваване или мястото на работа.
  • Ако клиентът е потребител и към момента на сключване на договора пребивава или има обичайно местопребиваване в друга държава – членка на ЕС, и ако ние извършваме професионална или търговска дейност в държавата – членка на ЕС, на чиято територия пребивава потребителят, или насочваме тази дейност по какъвто и да е начин към тази държава – членка или към няколко държави, включително тази държава – членка, и ако договорът попада в обхвата на тази дейност, искът на потребителя може да бъде предявен и пред съда по местопребиваване на потребителя; искът срещу потребителя може да бъде предявен само в съдилищата на държавата-членка, в която потребителят има местоживеене.

    Прилага се единствено материалното право на Република Австрия, като се изключват стълкновителните норми и Конвенцията на ООН за договорите за международна продажба на стоки. В случай на потребители този избор на право се прилага само доколкото не се нарушават императивните разпоредби на правото на държавата, в която потребителят има обичайно местопребиваване.
    Ако отделни разпоредби на настоящите ОУП са невалидни изцяло или частично, това не засяга валидността на останалите разпоредби и договорите, сключени въз основа на тях. Изцяло или частично невалидната разпоредба се заменя изключително в случай на договори с предприемачи с разпоредба, която е най-близка до смисъла и целта на невалидната разпоредба.

РАЗДЕЛ II. – Юридически лица

Ако договорът по точка 1.1 е сключен с юридическо лице, се прилагат и следните отклоняващи се разпоредби

II/1 Гаранция:

Ако клиентът е юридическо лице, той трябва да провери доставените стоки при получаването им за пълнота, правилност и липса на други дефекти, по-специално целостта на опаковката. В случай на дефекти клиентът трябва да съобщи за тях в най-кратък срок, но не по-късно от четири работни дни след получаването на стоките, по електронна поща на адрес office@buchnica.at. Клиентът трябва също така незабавно да ни уведоми за всички дефекти, които са станали видими по-късно. Дефектите, които са станали видими по-късно, също трябва да бъдат докладвани незабавно, най-късно в рамките на четири работни дни след като са станали видими. Ако юридическото лице не открие и не уведоми за дефекти в рамките на срока за уведомяване, доставката се счита за одобрена и всички претенции като гаранция, избягване на грешка или обезщетение за вреди поради по-късно твърдяно отклонение или дефект (§ 377 от Австрийския търговски кодекс) отпадат. Това важи и за всички неправилни доставки или отклонения в доставеното количество.

Ако клиентът е юридическо лице, ние имаме изключителното право на избор на средство за защита при дефект, за който е съобщено своевременно. Също така имаме право да променим споразумението незабавно.

Ако клиентът е предприемач, той поема разходите за връщане на стоките за подобряване или замяна.

II/2 Отговорност

Клиентите, които са юридически лица, трябва да докажат наличието на умисъл или груба небрежност и да предявят искове за обезщетение в рамките на една година от прехвърлянето на риска. Разпоредбите относно обезщетенията, съдържащи се в настоящите ОУ или договорени по друг начин, се прилагат и ако искът за обезщетение е предявен в допълнение към или вместо гаранционен иск.
Ако клиентът е юридически лица, всякакви регресни претенции по смисъла на § 12 от Закона за отговорността за вреди, причинени от продукти, се изключват, освен ако страната, която има право на регресен иск, докаже, че дефектът е причинен в нашата сфера и се дължи най-малко на груба небрежност.

II/3 Забрана за задържане и прихващане

10.1 Оправданите жалби не дават право на клиентите, които са юридически лица, да задържат сумата по фактурата. Прихващането на предполагаеми насрещни вземания от вземането за плащане не е разрешено, освен ако не сме дали изрично съгласие за това.

II/4 Избор на право; място на изпълнение и юрисдикция

Австрийското право е задължително, като се изключват стълкновителните норми и Конвенцията на ООН за договорите за международна продажба на стоки. Мястото на изпълнение е 2345/BRUNN AM GEBIRGE. За спорове, произтичащи от или отнасящи се до правни сделки, предмет на настоящите Общи условия, се уговаря изключителната компетентност на Окръжния съд по търговски дела или на Търговския съд във Виена. Това е в съответствие с размера на спора.